Rijtuig B4107 wordt in 1966 gebouwd door Werkspoor voor de buurland dienst. Bij aflevering is het rijtuig het gangbare rijtuigenblauw, met 3-delige schuiframen. Het dak is standaard dakengrijs, klinken en handgrepen zijn blank gepolijst metaal en de trappen zijn blank verzinkt.
Vanaf 1968 krijgt het het nummer 50 84 21-30 407, om vervolgens bij het opnemen in de Benelux dienst in 1973 het nummer 50 84 21-30 457 te krijgen. Hierbij krijgt het rijtuig een stuurstroomkabel om in trek-duw formatie te rijden en wordt het gespoten in de Benelux blauw-gele kleurstelling gelijk aan de Hondekoppen voor Beneluxdienst.
In 1982 krijgt het rijtuig een grote revisie. De 3-delige schuiframen worden vervangen voor 2-delige schuiframen en de beweegbare panelen naast de deuren worden ook geel. Verder verandert er weinig qua uiterlijk totdat de Beneluxdienst in 1987 wordt gemoderniseerd met nieuwe ICR rijtuigen.
De 455 gaat de binnenlandse dienst in onder nummer 50 84 21-37 455-6 en wordt al snel in IC geel-blauw gebracht. Vervolgens wordt het rijtuig tussen 1991 en 1993 binnengenomen voor het monteren van een statische omzetter. In 1996 gaat het rijtuig terzijde om vervolgens in 1999 na een kleine revisie weer in dienst te gaan. In 2003 is het einde dienst bij de Nederlandse Spoorwegen.
Het rijtuig wordt overgedaan aan het Spoorwegmuseum. Het is jarenlang te zien op Arnhem Berg samen met de 455. In 2009 gaat het rijtuig over naar de Friese Stoomtrein Maatschappij. Die brengen de 455 en 457 over naar Shunter te Roosendaal voor groot onderhoud maar al snel valt de club uiteen. De rijtuigen blijven achter te Roosendaal.
In 2013 weet de SHD de 455 en 457 te verwerven en op 21 juli 2013 komen de beide rijtuigen in de avond over vanuit Roosendaal naar Amersfoort. De 457 wordt voorlopig vooral gebruikt voor onderdelen om de 455 zo snel mogelijk compleet op de baan te brengen. In een later stadium zal ook de 457 weer rijvaardig gemaakt worden.